Felanmälan
 

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, Fastum. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för uttryckingen.

Kontakt Fastum, teknisk- och ekonomisk förvaltare vid frågor och felanmälningar
Telefon 90 220, vardagar mellan 07.30 - 16.00
Servicecenter: https://90220.se/
https://www.fastum.se
Tänk på att beroende på fel så faktureras antingen medlem eller föreningen för åtgärd.

Akuta fel, jour via Fastum
Observera att du som boende själv får stå för kostnaden om utryckningen inte visar sig vara akut. Generellt kan akuta fel klassas som åtgärder som kan medföra ekonomiska, materiella eller personliga skador för den boende. Alternativt kan följdfel uppstå om felet inte avhjälps omgående.

Tvättmaskin, torktumlare eller kombimaskin (ifall maskinen är från när lägenheten var nybyggd)
Kontakta Whirlpool på telefon 0771 – 75 15 70.
Du måste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen. 

Bredband telefoni och TV
Kontakta leverantören av dessa tjänster.
Com Hem kontaktas på telefon 90 222 vardagar 8-16:30. Se även www.comhem.se för andra möjligheter till hjälp.

El
För elnät kontakta EON.
För el kontakta elleverantören ni har valt.

Vivaror kök/IKEA (ifall dessa är från när lägenheten var nybyggd)
 Kontakta IKEA via tel 0476-649480 eller mejl  handla.ovrigt.rekl@ikea.com.  Märk mejlet med: ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”
Du behöver uppge: lägenhetsnummer, typ av produkt, fel på varan, namn på produkten, artikelnummer (gäller ej spishäll), service/PNC-nummer (gäller ej spishäll), serienummer (gäller ej spishäll), efternamn, förnamn, adress, postnummer, ort, telefon, mail.